Hashtags | 10 Tips Til At Finde Relevante Hashtags | Læs Mere Her
Få hjælp til

Hjemmesider

Søgemaskineoptimering (SEO)

Nyhedsbreve

Sociale Medier

Få hjælp til

Hjemmesider

Søgemaskineoptimering (SEO)

Nyhedsbreve

Sociale Medier

Blogindlæg

10 tips til at finde hashtags

11/01/2021 Instagram

Spred dit budskab med hashtags!

Mange instagrambrugere søger efter eller følger hashtags, hvis de er på jagt efter noget bestemt. Hvis du vil nå ud til flere brugere end dine nuværende følgere på Instagram, er det derfor en god idé at bruge hashtags strategisk.

Et hashtag er en form for ”søgeord”, der er med til at sørge for, du bliver opdaget af din målgruppe. Samtidig er hashtags klikbare og langt de fleste kan også ”følges” af brugerne. Derfor er det vigtigt, at du finder og bruger de hashtags, der passer til din virksomhed, dine produkter og/eller dine budskaber.

Som jeg skrev før jul, kan du bruge op til 30 hashtags i et opslag på Instagram. Brug gerne tid på at lave en eller flere lister med relevante hashtags, så du ved hvilke hashtags, du kan bruge, når du skal poste dit indhold. Vælg ikke kun de store hashtags, da dit opslag så nemt drukner i mængden.

Er du i tvivl om, hvordan du finder hashtags, der er relevante for dig og din virksomhed? Læs mere herunder, hvor jeg giver dig 10 tips til, hvordan du kan finde de hashtags, du skal bruge.

Sådan finder du relevante hashtags (10 tips)

1. Find de vigtigste nøgleord for din virksomhed, dine produkter/ydelser og din branche. Overvej også, hvilke søgeord du ønsker, at instagrambrugere skal kunne finde dig og din profil på?

2. Kig på budskabet i dit opslag. Hvilket relaterede ”søgeord” passer til indholdet i din tekst?

3. Tjek dine konkurrenter ud på Instagram. Bruger de nogen hashtags, som du også kan gøre brug af?

4. Brug danske hashtags, hvis din målgruppe er danske instagrambrugere. Tyske hashtags, hvis din målgrupper er tyske instagrambrugere, osv.

5. Hold dig opdateret og opfang upcoming trends med relevans for din virksomhed, dine produkter/ydelser og din branche.

6. Lav dit eget hashtag, f.eks.til dit eget brand, til en event du afholder eller en kampagne, du kører.

7. Brug brandrelaterede hashtags. Forhandler du kendte brands, så husk også deres hashtags.

8. Overvej brugen af geografiske hashtags. Dette giver ofte mening, hvis din målgruppe er bosat i et bestemt område, eller hvis du har en café, et hotel eller andet, der ønsker at tiltrække f.eks. turister.

9. Klik dig rundt fra hashtag til hashtag og find ord, du ikke havde tænkt på. Gå på opdagelse på Instagram ved at søge på et af dine nøgleord, klik på et eller flere billeder og se, hvilke hashtags der ellers er brugt ved billedet.

10. Tjek Instagrams egne forslag til hashtags. Lav en hashtag-søgning på et af dine ord og afvent Instagram. Instagram viser nu en lang liste med hashtags, der begynder med det, du er ved at skrive.

Taggs:
Write a comment